Cum ne mentinem silueta de sarbatori?!

Publicat

Mai sunt doar cateva zile pana la sarbatori. Listele de cumparaturi sunt facute, meniul stabilit si el, iar cele mai harnice gospodine deja vopsesc ouale. Pe langa semnificatia religioasa, Pastele reprezinta un motiv de sarbatoare si de festin culinar. Daca te preocupa silueta, atunci cu siguranta iti faci griji pentru mesele incarcate si numarul de kilograme acumulate.

Iata mai jos cateva sfaturi pentru a iti mentine silueta:

  1. Respecta mesele principale – chiar daca alegi sa te bucuri de bunatatile specifice acestor sarbatori, respecta cele 3 mese principale si, eventual, 2-3 gustari. Incearca sa nu ciugulesti din ora in ora sau de fiecare data cand vezi platoul cu prajituri.
  2. Sarbatoreste cu portii mici – o felie de cozonac sau cateva sarmalute nu vor face rau nimanui. Pana la urma, totul este permis, dar cu moderatie.
  3. Adauga o salata la fiecare masa principala – te va ajuta sa te saturi mai repede si in plus ii dai organismului o parte din vitaminele necesare. Mai mult, fibrele din legume vor ajuta la digestia celorlalte alimente. Daca salata nu se potriveste, incepe masa cu o ciorba sau supa de legume. Va avea aceleasi efecte benefice precum salata.
  4. Atentie la cantitatea de alcool consumata – din pacate, alcoolul nu e prieten prea bun cu silueta: are multe calorii goale si stimuleaza apetitul. Limiteaza consumul de alcool la 1-2 pahare de vin pe zi.
  5. Sarbatoreste Pastele doar primele 2 zile, adica duminica si luni si apoi intoarce-te la rutina ta zilnica si la obiceiurile alimentare pe care te-ai chinuit sa le adopti. Pentru a scapa de tentatii, arunca sau doneaza bunatatile care ti-au mai ramas. Cu cat revii mai repede la mesele sanatoase si echilibrate, cu atat mai mici vor fi pagubele create.

Mai jos ai o idee de meniu, cu mancaruri tradionale, pentru zilele de Paste. Nu e o varianta dietetica si nici foarte echilibrata nutritional….dar, doar o data pe an e Pastele. O varianta mai sanatoasa ar fi sa inlocuiesti gustarile cu fructe si lactatele degresate, dar atunci unde ar mai fi bucuria sarbatorilor?

Mic Dejun: 1 ou rosu cu rosii, ridichi, ceapa verde, 2 bucatele de telemea sau cas si 1 felie de drob

Gustare: 1 felie de cozonac

Pranz: ciorba de legume, 3-5 sarmalute (in functie de marimea lor) cu o lingura de smantana degresata si 1 felie de paine

Gustare 2: 1 felie de pasca

Cina: 1 felie friptura cu 1 cartof copt si salata de cruditati

1 pahar de vin

Pofta mare si Sarbatori Fericite!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *